Internationale Zeiltochten
Boek nu samen en ontvang 10% korting p/p!

Book together and receive 10% discount each!

Internationale Havens aandoen

De Internationale zeilreizen van de Zeezeilschool zijn de leukste actieve vakanties. Niet alleen zeil je heerlijk naar de mooiste plekjes in Europa, maar je maakt ook veel mijlen en leert bovendien uitstekend te zeilen! Met de Zeezeilschool is het lesgebied groter dan alleen Nederland. Om onze cursisten op te leiden tot zelfstandig schipper is het van belang om zo veel mogelijk verschillende havens te bezoeken. Daarnaast zijn de zeillessen op deze manier meteen ook een heerlijke vakantie, waarin je een schat aan ervaring opdoet voor een volgend CWO of Yachtmaster certificaat.

Doel Internationale Zeiltochten

Het doel van de Internationale Zeiltocht is om je de mooiste plekjes van de Noordzee te laten zien en gaandeweg op te leiden tot een kundig en verantwoord zeezeiler/schipper, die van elke overtocht op de Noordzee en het Kanaal een veilige belevenis weet te maken. Tijdens deze tocht maak je de nodige zeemijlen en loop je een verscheidenheid van havens aan. Door deze zeillessen raak je vertrouwd met alle verschillende aspecten van het zeilen op de Noordzee. De Engelse Oostkust, Kanaaleilanden, Belgische en Franse havens maar ook Scandinavische wateren zijn onze bestemmingen.

Actieve Zeilvakantie

Een Internationale Zeiltocht brengt je naar verre kusten. Engelse en Schotse Oostkust, Kanaaleilanden, Belgische en Franse havens maar ook Scandinavische wateren zijn onze bestemmingen. Tijdens een tocht worden vele mijlen gemaakt, maar ook het oefenen van diverse zeilhandelingen komt uitgebreid aan bod. Zeer geschikt dus om aan de mijleneis van het diploma CWO II en III te voldoen. Ondertussen kun je natuurlijk heerlijk genieten van schitterende kusten, lieflijke baaitjes en culinaire uitstapjes. Iedere zeilreis is een heerlijke actieve vakantie en de bemanning vormt meestal al snel een hechte groep, die ook na de reis contact houdt om weer samen te zeilen.

Doelgroep

Deze tochten raden wij aan aan zowel beginnende als gevorderde zeilers die niet alleen in Nederland willen zeilen, maar ook willen ervaren hoe je veilig buitenlandse havens binnenloopt. De IZL is meer dan zeilen alleen: ook zal de bemanning zich moeten inspannen om een slimme routeplanning te bedenken en de navigatiemiddelen optimaal te benutten. Dit vormt een belangrijke uitdaging binnen deze tochten.

Let op

De tochten starten de eerste dag meestal om ca. 14:00 uur. Vanuit scheveningen kan eventueel eerder worden vertrokken! De tochten eindigen de laatste dag om 12:00 uur. Lees ook de cursus informatie , boordkas, routes en andere bijzonderheden .

Vervoer naar begin en eindbestemming

Tegenwoordig is het mogelijk om voor weinig geld te vliegen naar de haven van vertrek of aankomst, maar niet overal is een luchthaven om de hoek. Daarom reizen wij met onze personenbus naar de bestemmingshavens. Wanneer je op heen of terugweg mee wilt rijden, dan kan dat tegen een geringe vergoeding. Geef dit svp aan bij je aanmelding.