Ocean Race Training met Annemieke Bes (Bessie)
Een weekeind op zee met een ervaren Ocean Racer

In het najaar wordt de zee vaak wat onstuimiger en zijn de omstandigheden ideaal om je voor te bereiden op het zwaardere werk. Onder leiding van ervaren oceaanracer en olympisch medaillewinnares Annemieke Bes gaan we met onze Farr 45 de zee op voor een serieus trainingsweekeind waarin je zelf kunt meemaken hoe het is aan boord van een snel wedstrijdjacht. Daarin leer je van een van de meest veelzijdige Nederlandse zeilsters hoe je onder verschillende omstandigheden de boot zo snel mogelijk kunt laten lopen, tactische keuzes te maken en alles wat je verder moet doen en laten voor het behalen van een podiumplaats. Dit is een ideale training wanneer je een keer mee zou willen doen aan een race zoals de Fastnet of de North Sea Race, maar ook om te leren hoe je snel en veilig optimale keuzes kunt maken.

Zie data en planning onderaan de pagina

Het programma vindt telkens plaats van 09-17u
Briefing op de Zeezeilschool dag 1 om 09:00u

Voor wie?

Voor alle zeilers die willen leren de boot sneller en efficienter te laten varen, meer willen weten over het wedstrijdzeilen, zich op een race willen voorbereiden of aan den lijve willen ondervinden hoe het is om als team samen te werken aan boord. Je dient te beschikken over basis zeilkennis en een gezonde dosis enthousiasme.
De training is ook als groepsarrangement te boeken.

Over Annemieke Bes:

Annemieke Bes is een Nederlandse topzeilster die deelnam aan de laatste Volvo Ocean Race aan boord van team Scallywag. Op de Olympische Spelen van 2008 won zij zilver in de Yngling klasse en was meerdere malen Nederlands kampioen. Tegenwoordig is zij onder andere actief als coach van een nieuwe generatie Olympische zeilers.