Vaarbewijs 1, VB-Aanvullend (Vaarbewijs 2)
~...met examen garantie~

Voor veel watersporters verplicht!
Een prima investering in jezelf!

Wij stomen je klaar voor het vaarbewijs.

Met het volgen van een vaarbewijscursus verhoogt u uw kennis omtrent het varen en het vaarwater aanmerkelijk! We durven zelfs te beweren dat u de investering in een cursus gauw terugverdient doordat u minder schades of problemen zult ervaren: een uitstekende investering in u zelf, uw bemanning en uw boot!

Voor veel watersporters verplicht!

Als bestuurder/eigenaar van een motorboot die harder dan 20km p/u kan varen of van een schip met een lengte van meer dan 15m is een vaarbewijs verplicht. Ook al is het vaarbewijs voor sommige watersporters niet verplicht, dan nog is het daarom verstandig om uw kennis en vaardigheden met behulp van deze cursus uit te breiden. Want met het via de Zeezeilschool behaalde vaarbewijs krijgt u automatisch een ICC (International Certificate of Competence) wat vaak nodig is voor het huren van een (zeil) jacht in het buitenland. In Frankrijk wordt zelfs een ICC verplicht gesteld voor iedere watersporter.

Examen

Het Vaarbewijsexamen wordt afgenomen door middel van een beeldschermexamen. De beeldschermexamens worden georganiseerd op een locatie van de VAMEX te Nieuwegein, Dordrecht, Zwolle, Zoetermeer en Hoofddorp. Het examen kan worden afgenomen op elke werkdag tussen 09.30 uur en 16.00 uur. Inschrijving via www.vamex.nl. Wij bevelen u van harte aan om het examen zo kort mogelijk na de laatste lesdag in te plannen. Het examen is niet inbegrepen in de cursus of het cursusgeld.

Onze garantie - u zult slagen!

Zeezeilschool Scheveningen heeft voor u de beste docenten in huis. Wanneer u alle lessen bij ons volgt garanderen we u dat u zult slagen. Inmiddels hebben we kunnen vaststellen dat nagenoeg iedereen die bij ons alle lessen heeft gevolgd ook slaagt voor het landelijke examen. Mocht u onverhoopt niet slagen -geen zorgen- dan kunt u kosteloos opnieuw een cursus bij ons volgen.

Let op

De cursus start op het moment van de briefing! Lees ook de cursus informatie.
Klik hier voor een overzicht van alle praktische cursussen die binnenkort starten.