Marifonie en MARCOM B
~Basis marifonie en Module GMDSS in een keer ~

In een keer klaar

"Port Control Harwich, Port Control Harwich, This is sailingyacht Grace O' Malley.. .Sailing Yacht Grace O' Malley this is Port Control Harwich ....Port Control Harwich .......we are entering an obscured area to port of the survey vessel.....I do not have radar...please guide us towards the recommended yacht track ..."

Voor een veilige overtocht is het goed kunnen gebruiken van de Marifoon onmisbaar. Onze marifoniecursus bereidt u voor op het Marcom-B certificaat, dat wil zeggen zowel het Basis Certificaat Marifonie als de extra module GMDSS-B.

Vier vliegen in een klap!

Met dit Marcom-B bent u in een keer klaar. Op grond van dit certificaat kunt u: (1)een machtiging tot plaatsing en gebruik aanvragen, (2) een geldig bedieningscertificaat verkrijgen, (3) op hoog vermogen zenden (25 watt) en (4) maritieme satellietinstallaties zoals EPIRB's, SART's en NAVTEX installeren. Kortom, vier vliegen in een klap! Dit zijn alle papieren die u als watersporter of booteigenaar op het gebied van de marifonie ooit nodig heeft. Dan heeft u het maar meteen gehad!

Alleen GMDSS module

Ook bezitters van het Basiscertificaat Marifonie raden wij aan de volledige cursus te volgen. Kennis is vaak verwaterd en ook de eerder opgedane kennis kan op het examen gevraagd worden. Alle relevante kennis van het gebruik van een marifoon voorzien van DSC is dan tijdens het examen paraat. U kunt zich wanneer u het basiscertificaat al heeft natuurlijk opgeven voor het verkorte examen.

Examen

LET OP: U dient vooral niet te vergeten dat u zichzelf minimaal een maand voor het examen dient op te geven voor het examen. Een formulier daarvoor kunt u bij ons verkrijgen. Het examen staat los van Zeezeilschool Scheveningen en wordt in 2 dagen afgenomen bij het Scheepvaart en Transportcollege (STC) in Rotterdam. Het examengeld wordt betaald rechtstreeks aan het STC. Het examengeld (ongeveer 220,- prijs 2011) is niet inbegrepen in het cursusgeld. Tijdens de eerste les ontvangt u een inschrijfformulier welke u onmiddellijk kunt invullen. Wij sturen alle inschrijfformulieren gezamenlijk naar het STC. Daarna krijgt u bevestiging van het STC met nadere informatie over het examen.

Let op

Cursusprijs is exclusief ANWB Lesboek/CD, deze kunt u bestellen via de ANWB, Bol.com of bij de school. (ongeveer 20 euro per stuk)