Dagzeillessen
~ Veiligheid is gebasseerd op goede gewoonten - en goede gewoonten op voldoende training. ~

Doel Zeillessen

Het doel van de zeillessen is om u vertrouwd te maken en relevante ervaring te laten opdoen met verschillende aspecten en situaties op zee. U leert op een leuke, ontspannen, maar zeer effectieve manier wat het zeilen met een kajuitjacht op zee inhoudt.

Opzet Zeillessen

Er wordt lesgegeven op de Noordzee voor de kust van Scheveningen. We houden de groepjes klein om zo effectief mogelijk les te kunnen geven. Hierdoor kan de instructeur tevens het lesprogramma op uw persoonlijke wensen, leerniveau en zeilervaring aanpassen. Als CWO erkende zeilschool volgen wij de standaards van het CWO. Voor u betekent dat dat u weet wat u krijgt. Kenmerkend voor onze manier van lesgeven is dat we uw kennis en niveau als uitgangspunt nemen. De instructeur stelt samen met de groep aan de hand van individuele leerdoelen en de weersomstandigheden een programma samen.

6+2 Dagzeillessen

Een klassieke Zeezeilles CWO I/II/III beslaat 6 weekenddagen en als afsluiter een 2-daagse kusttocht. Trainen met intervallen van 6 dagen heeft ook nadelen. Sommige mensen gaan daarom liever 5 dagen intenzief varen. Ook dat kan. Kijk eens bij onze Midweekclinics: Lekker een (mid)week in Scheveningen je concentreren op het verbeteren van je zeilvaardigheden. Bovendien hebben we sinds 2010 ook de 3+2 combinatie.

3+2 Dagzeillessen

Sinds 2010 is er ook de 3+2 dagen zeilles. Dat wil zeggen, in de eerste 3 dagen hebben we een zeilles hier voor de kust van Scheveningen. In de twee laatste dagen maken we een tocht langs de kust om al het geleerd in praktijk te brengen. Let op: deze 3+2 cursus is betaalbaarder en gemakkelijke in te plannen, maar het afronden van een niveau wordt des te lastiger in dit aantal dagen. Een oplossing is om hierna uit te kijken naar een Toptraining die naar verder ingaat op uw speciefieke behoefte.

Dagindeling

In het algemeen begint een zeilles om 9:30 uur en eindigt om 17 uur. U zorgt zelf voor een lunchpakket en 's avonds wordt veelal met z'n allen gezellig uit eten gegaan.

U kunt zich voorbereiden op de cursus met behulp van het boek "Leidraad voor kajuitjachtzeilers". Zo heeft u bij aanvang van de cursus al enige basiskennis van het kajuitjachtzeilen. U kunt dit boek aanschaffen op de eerste dag bij de Zeezeilschool.