Boordkas en Route
~wat eten we en welke wind waait er~
  • Bij cursussen vanuit Scheveningen wordt er vaak door de deelnemers zelf een lunch mee gebracht. Maar overleg dit even met de groep, soms is er ook ruimte om aan de wal iets te eten.

  • Bij cursussen buiten Scheveningen komen eventuele diesel, havengelden en mondvoorraad ten laste van de boordkas. Bovendien is het gebruikelijk om de schipper daarvan vrij te houden. Afhankelijk van wat de bemanning kiest om te spenderen kan 20,- per dag als richtlijn worden gehanteerd. De boordkas wordt beheerd door de bemanning zelf.

  • Qua menu bent u vrij om te kiezen, probeer wel rekening te houden met diëten of andere eetwensen of de financiële ruimte die medecursisten hebben. En een tip van een ervaren schipper... niet teveel pasta met rode saus. Sommige schippers eten dit dan week in en week uit en dan kunnen ze geen rode saus meer zien ;-) dus check even.

  • U wordt verzocht op tijd aanwezig te zijn bij de aangekondigde briefing/Routeplanning (soms vooraf) is erg belangrijk om de neuzen een week lang dezelfde kant op te krijgen.

  • De geplande routes zijn indicatief en worden afhankelijk van weer en wind door de schipper bepaald. Aankomst- of vertrekhavens proberen we natuurlijk altijd te halen en we nemen er ook altijd voldoende tijd voor. Het kan echter voorkomen dat het weer of andere omstandigheden roet in het eten gooien. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact op als het om een vertrekhaven gaat en als een aankomsthaven niet gehaald kan worden doen we er alles aan om vervoer te regelen naar de initiele aankomsthaven of naar Scheveningen.

  • Het vervoer van en naar de opstapplaats dient u in sommige gevallen zelf te regelen. In geval van bijvoorbeeld mijlenmakers met bestemmingen zoals Portsmouth, Londen, Boulogne e.d. zorgt u zelf voor de heen- of terugreis. Bel ons even als u het niet zeker weet.

.

Boord kas

de rode saus, brrrr

 

 

en wat voorspelt het weer??